Class GEtiquetteJoueur

java.lang.Object
fr.formiko.usual.structures.listes.Liste<EtiquetteJoueur>
fr.formiko.views.gui2d.GEtiquetteJoueur
All Implemented Interfaces:
Serializable, Iterable<EtiquetteJoueur>, Collection<EtiquetteJoueur>, List<EtiquetteJoueur>

public class GEtiquetteJoueur extends fr.formiko.usual.structures.listes.Liste<EtiquetteJoueur>
Liste of EtiquetteJoueur. It is used to store & print data to the user, so that he can choose player info before start the game.
Author:
Hydrolien
See Also:
  • Field Summary

    Fields inherited from class fr.formiko.usual.structures.listes.Liste

    head, tail
  • Constructor Summary

    Constructors
    Constructor
    Description
    Create a empty GEtiquetteJoueur.
    create a basic GEtiquetteJoueur with x items.
  • Method Summary

    Modifier and Type
    Method
    Description
    boolean
    add an Item & enableLaunchButtonIfNeeded.
    void
    if there is 0 humain player, turn off launch button.
    void
    if there is at least 1 humain player, turn on launch button.
    return this as a fully usable GJoueur.
    boolean
    remove an Item & disableLaunchButtonIfNeeded.

    Methods inherited from class fr.formiko.usual.structures.listes.Liste

    add, add, addAll, addAll, addHead, addList, addSorted, addTail, clear, contains, containsAll, equals, filter, get, getFirst, getHead, getItem, getLast, getMost, getTail, indexOf, isEmpty, iterator, lastIndexOf, length, listIterator, listIterator, pop, push, push, remove, removeAll, removeDuplicateItem, removeItem, retainAll, set, setHead, setTail, size, sort, subList, toArray, toArray, toGString, toString, toStringLong, updateTail

    Methods inherited from class java.lang.Object

    clone, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait

    Methods inherited from interface java.util.Collection

    parallelStream, removeIf, stream, toArray

    Methods inherited from interface java.lang.Iterable

    forEach

    Methods inherited from interface java.util.List

    hashCode, replaceAll, spliterator
  • Constructor Details

    • GEtiquetteJoueur

      public GEtiquetteJoueur(int x)
      create a basic GEtiquetteJoueur with x items.
      It have 1 humain player & x-1 ia player.
      Parameters:
      x - number of player.
    • GEtiquetteJoueur

      public GEtiquetteJoueur()
      Create a empty GEtiquetteJoueur.
  • Method Details

    • add

      public boolean add(EtiquetteJoueur ej)
      add an Item & enableLaunchButtonIfNeeded.
      Specified by:
      add in interface Collection<EtiquetteJoueur>
      Specified by:
      add in interface List<EtiquetteJoueur>
      Overrides:
      add in class fr.formiko.usual.structures.listes.Liste<EtiquetteJoueur>
    • remove

      public boolean remove(Object o)
      remove an Item & disableLaunchButtonIfNeeded.
      Specified by:
      remove in interface Collection<EtiquetteJoueur>
      Specified by:
      remove in interface List<EtiquetteJoueur>
      Overrides:
      remove in class fr.formiko.usual.structures.listes.Liste<EtiquetteJoueur>
    • getGJoueur

      public GJoueur getGJoueur(Carte mapo)
      return this as a fully usable GJoueur.
      It use Pseudo, Pheromone & ia value to create new players.
    • disableLaunchButtonIfNeeded

      public void disableLaunchButtonIfNeeded()
      if there is 0 humain player, turn off launch button.
    • enableLaunchButtonIfNeeded

      public void enableLaunchButtonIfNeeded()
      if there is at least 1 humain player, turn on launch button.