Class Partie

java.lang.Object
fr.formiko.formiko.Partie
All Implemented Interfaces:
Serializable

public class Partie extends Object implements Serializable
All informations about a Game in the Game Formiko.
There is no word for "a game in the Game Formiko" in english so I use the french word Partie.
All map value are in Carte var.
Author:
Hydrolien
See Also:
  • Field Details

    • serialVersionUID

      private static final long serialVersionUID
      See Also:
    • script

      private static String script
    • gi

      private GInsecte gi
    • gj

      private GJoueur gj
    • ge

      private static transient GEspece ge
    • mapo

      private Carte mapo
    • nbrDeTour

      private int nbrDeTour
    • tour

      private int tour
    • niveauDeLimitationDesinsectes

      private int niveauDeLimitationDesinsectes
    • difficulté

      private byte difficulté
    • dateDeCréation

      private LocalDateTime dateDeCréation
    • partieFinie

      private boolean partieFinie
    • avaibleSpecies

      private int[] avaibleSpecies
    • nbrDeJoueurDansLaPartie

      private int nbrDeJoueurDansLaPartie
    • enCours

      private boolean enCours
    • elément

      private int[] elément
    • gej

      private GEtiquetteJoueur gej
    • vitesseDeJeu

      private double vitesseDeJeu
    • continerLeJeu

      private boolean continerLeJeu
    • appartionInsecte

      private boolean appartionInsecte
    • appartionGraine

      private boolean appartionGraine
    • dejaIni

      private boolean dejaIni
    • playingAnt

      private Fourmi playingAnt
    • antIdToPlay

      private int antIdToPlay
    • launchingFromSave

      private boolean launchingFromSave
  • Constructor Details

    • Partie

      public Partie(int difficulté, int nbrDeTour, Carte mapo, double vitesseDeJeu)
    • Partie

      public Partie()
      Constructor with only minimal initialization.
  • Method Details

    • getScript

      public static String getScript()
    • setScript

      public static void setScript(String s)
    • getGi

      public GInsecte getGi()
    • setGi

      public void setGi(GInsecte g)
    • getGj

      public GJoueur getGj()
    • isMultiplayer

      public boolean isMultiplayer()
    • isSolo

      public boolean isSolo()
    • setGj

      public void setGj(GJoueur g)
    • getGc

      public GCase getGc()
    • getGe

      public static GEspece getGe()
    • getTour

      public int getTour()
    • setTour

      public void setTour(int x)
    • addTour

      public void addTour(int x)
    • addTour

      public void addTour()
    • getNbrDeTour

      public int getNbrDeTour()
    • setNbrDeTour

      public void setNbrDeTour(int x)
    • getDifficulté

      public byte getDifficulté()
    • setDifficulté

      public void setDifficulté(byte x)
    • getDateDeCréation

      public LocalDateTime getDateDeCréation()
    • getAvaibleSpecies

      public int[] getAvaibleSpecies()
    • setAviableSpecies

      public void setAviableSpecies(int[] t)
    • getNbrDeJoueurDansLaPartie

      public int getNbrDeJoueurDansLaPartie()
    • getCarte

      public Carte getCarte()
    • getEnCours

      public boolean getEnCours()
    • setEnCours

      public void setEnCours(boolean b)
    • setElément

      public void setElément(int a, int b, int c)
    • setGej

      public void setGej(GEtiquetteJoueur gej)
    • getVitesseDeJeu

      public double getVitesseDeJeu()
    • setVitesseDeJeu

      public void setVitesseDeJeu(double v)
    • getPartieFinie

      public boolean getPartieFinie()
    • setPartieFinie

      public void setPartieFinie(boolean b)
    • getContinuerLeJeu

      public boolean getContinuerLeJeu()
    • setContinuerLeJeu

      public void setContinuerLeJeu(boolean b)
    • getAppartionInsecte

      public boolean getAppartionInsecte()
    • setAppartionInsecte

      public void setAppartionInsecte(boolean b)
    • getAppartionGraine

      public boolean getAppartionGraine()
    • setAppartionGraine

      public void setAppartionGraine(boolean b)
    • getPlayingAnt

      public Fourmi getPlayingAnt()
    • getPlayingJoueur

      public Joueur getPlayingJoueur()
    • getCasesSombres

      public boolean getCasesSombres()
    • getCasesNuageuses

      public boolean getCasesNuageuses()
    • getAntIdToPlay

      public int getAntIdToPlay()
    • setAntIdToPlay

      public void setAntIdToPlay(int x)
    • getLaunchingFromSave

      public boolean getLaunchingFromSave()
    • setLaunchingFromSave

      public void setLaunchingFromSave(boolean launchingFromSave)
    • toString

      public String toString()
      Overrides:
      toString in class Object
    • equals

      public boolean equals(Object o)
      Standard equals function. Null & other class type proof.
      Overrides:
      equals in class Object
      Parameters:
      o - o is the Object to test. It can be null or something else than this class.
    • initialisationElément

      public void initialisationElément(int nbrDeJoueur, int nbrDIa, int nbrDeFourmi)
    • initialisationElément

      public void initialisationElément(int a, int b)
    • initialisationElément

      public void initialisationElément()
    • iniJoueur

      public void iniJoueur(int nbrDeJoueur, int nbrDeFourmi, Carte mapo)
    • iniIa

      public void iniIa(int nbrDIa, int nbrDeFourmi, Carte mapo)
    • iniJoueurEtIa

      public void iniJoueurEtIa(Carte mapo)
    • launchGame

      public boolean launchGame()
    • jeu

      public boolean jeu()
    • testFinDePartie

      public void testFinDePartie()
    • finDePartie

      public void finDePartie()
    • finDePartie

      public void finDePartie(int x)
    • finDePartie

      public void finDePartie(int x, boolean withButton, int nextLevel)
    • iniGe

      public static void iniGe()
      Load the GEspece.
    • getDefautlPartie

      public static Partie getDefautlPartie()
      Load the default Partie.
    • getPartieSave

      public static Partie getPartieSave(String nom)
      Load the default Partie.
    • setPartieTutoInMain

      public static void setPartieTutoInMain()
    • getPartieTuto

      private static Partie getPartieTuto()
      create a new Partie to launch Tuto.
    • iniParametreCarteTuto

      private void iniParametreCarteTuto()
      Initializes the tutorial parameters.
    • setPlayingAnt

      public boolean setPlayingAnt(Fourmi f)
      change the value of the playing ant.
      We need to repaint the information about this playingAnt.
      This action can only be run if action game is on.
      Returns:
      Return true if it work well. (Nothing goes wrong.)
    • setPlayingAnt

      private boolean setPlayingAnt(int id)
      change the value of the playing ant with and id.
      This action can only be run if action game is on.
      Returns:
      Return true if it work well. (Nothing goes wrong.)